דפי 404 באתרי מסחר – e-commerce
מה זה דפי 404?
כאשר גולש מנסה לגשת לקישור אשר לא קיים באתר, הגולש מופנה אל דף ברירת מחדל שנקרא דף 404.
אתר אינטרנט יפיק דף 404 – דף לא נמצא כאשר גולש מנסה לגשת אל קישור "שבור", לא קיים, או שונה. מכאן נובע שהשגיאה הנפוצה ביותר ברחבי האינטרנט הינה שגיאת 404.
כמות רבה של שגיאות 404 עלולה לפגוע בדירוג אתר האינטרנט במנועי החיפוש.
בעלי אתרי האינטרנט יכולים ליצור דף 404 מותאם אישית כדי לשפר את נוחות הגולש וע"י כך לנסות ולהשיב את הגולש לשימוש נכון באתר ולמנוע ממנו לצאת מהאתר.
דפי 404 באתרי מסחר – e-commerce
לאתרי מסחר דפי 404 משחקים תפקיד חשוב מאוד והמטרה של בעלי אתרי המסחר היא לתפוס את הלקוח ולא לתת לו לברוח מהאתר שלו, ובמידה ובעל האתר הצליח ישנו גם סיכוי שהגולש יבצע רכישה ויניב הכנסה נוספת לבעל האתר.
ישנם מספר אלמנטים אשר ניתן להציג בדפי 404:
- הצגת מוצרים פופולריים
- הצגת קופון לשימוש
- תיבת חיפוש למוצרים
- קישור חזרה לדף הבית
- טקסט המסביר מה התרחש
- או כל קומיבנציה אחרת של הנקודות שהזכרתי לעיל
דוגמא מוצלחת של דפי 404
brimag-online.co.il
בדוגמא ניתן לראות שימוש נכון באלמנטים של תיבת חיפוש, קישור לדף הבית והצגת המוצרים הפופלאריים של החנות.
אגב, אם תרצו ללכת רחוק עם המחשבות ניתן אף לבצע שיווק מחדש ללקוחות אשר הגיעו לדף 404 שכן הגולש הנ"ל חיפש מוצר כלשהוא באתרך והוא לקוח פוטנציאלי.
מסקנה מפוסט זה, ב-e-commerce תמיד לזכור ולחשוב כיצד לגרום ללקוח לא לצאת מאתר המסחר שלך ואיך לגרום לו לבצע רכישה בקלות